Sinterklaas at Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Sinterklaas at Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Sinterklaas at Curacao

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

21 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Bon Dia!

Gisteren kwam sinterklaas bij ons aan in Curacao :D
Gisteren ging ik met mijn andere huisgenootjes naar Punda.
Daar zou sinterklaas aankomen met de boot. We gingen er maar optijd heen want het zou erg druk worden, hoorden ik van de ouders van mijn kindjes op zwemles.
Mijn kindjes van zwemles gingen er ook allemaal heen.
7u stond ik op, lag pas half 4 mn bed in.
We waren de avond ervoor naar Cabana gegaan.
Maar ik had het er voorover om weinig te slapen om de sint te kunnen zien want dit maak je niet snel mee, sinterklaas in curacao :D

Stonden we daar langs de handelkade, we wilde het bootje naar de overkant nemen (otrabanda) want daar zou hij aanmeren.
Daar kwam de boot dan aan.
Normaal in Nederland wordt het liedje gezongen; Zie ginds komt de stoomboot uit spanje weer aan, blabala.
Haha ik wist niet wat ik zag ik hoorde een dikke brassband op de boot, antilianen waren aan het trommelen op drumstellen.
De zwarte pieten gingen los op het dek.
Maar de sint zagen we nog niet.

Wij naar de overkant varen met het bootje zodat we klaar stonden als hij langs zou komen lopen.
Normaal gesproken komt de sint aan op het witte paard maar toen kwam hij aan op een karretje.
Eerst zagen we allemaal clownen voorbij gaan, samen met de pieten.
Er kwam een dikke brassband langs, die aan het trommelen waren op de drumstellen. Pieten gingen met hun billen schudden op de muziek en stonden salsa te dansen.
Ik heb serieus geen 1 oud hollands sinterklaas lied gehoord alleen salsa en samba muziek.
Het was dus echt een caribische sinterklaas.

Toen kwam de goed oud heilig man aan op zn karretje. Gewoon een donkere man met witte smink op zn gezicht haha. Hij zag er daardoor lijkbleek wit uit. Echt grappig in plaats dat ze een Nederlander als sinterklaas laten verkleden doen ze gewoon een antiliaan verkleden met witte smink.
De pieten waren ook antilianen met nog een extra zwarte smink op het gezicht.
Het was echt zo grappig om te zien!
(zie mijn foto's).

Iedereen ging los op de samba muziek. iedereen ging dansen. Echt grappig om zo sinterklaas mee te maken op een eiland 9000 km weg van Nederland. Onder de hete zon en palmbomen.
Want gisterochtend toen hij aankwam was het echt warm en zonnig :D een mooie aankomst dus.

Ik ben wel blij dat ik gegaan ben!!

Vandaag komt DJ HARDWELL draaien op mambo beach maar volgens mij gaat het niet door want het regent weer eens de hele dag.. pffffffttttt :(
Wie weet wordt het vanavond beter en dan ga ik alsnog!!




  • 22 November 2010 - 11:19

    Stephan En Femke:

    Cool is dat he? Dat hebben Steve en ik toen ook meegemaakt!

    Groetjes

  • 22 November 2010 - 19:13

    Maaike:

    Hi Iloon!

    Wat een leuk verhaal!! Ik wist helemaal niet dat Sinterklaas daar ook kwam! Echt te grappig ook dat ze gewoon een donkere man wit schminken!

    Geniet ervan daar!

    Liefs, xx

  • 23 November 2010 - 05:09

    Ilona:

    Tuurlijk is hier ook sinterklaas :D
    Dit eiland is zo nederlands..

    Bijna alles draait om nederland!
    grappig he, alleen maken ze het toch een beetje hun eigen sinterklaas van!

  • 23 November 2010 - 15:22

    Lonneke En Kees:

    Dat is pas sinterklaas vieren met de salsa en samba bij ons is de sint ook al gearriveerd maar wel zoals vanouds maar ja je ouders geloven allang niet meer in sinterklaas maar voor jou is het wel leuk om eens mee te maken.
    veel plezier en doe de sint en zijn pieten maar de groeten van ons doeiii.
    Ma en Pa.

  • 25 November 2010 - 07:52

    Roel Heinsius:

    dushi kon ta bai? kicke die foto's!!!
    hoe is het daar??
    Hoe bevalt het werken?
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao 2010/2011

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2011

Home sweet home

01 Maart 2011

Morgen 8uur op schiphol

01 Maart 2011

Laatste dag

24 Februari 2011

BONAIRE

15 Februari 2011

Chillen op de Antillen!!
Ilona

Curacao 2010/2011 Hehe bijna is het dan zover. Iets waar ik al jaren naar uitkijk. Een half jaar naar het buitenland. Oke ik zal jullie vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om een half jaar naar Curacao te gaan. Van jongs af aan had ik altijd al een keer gedroomd om eens te wonen en te werken in een ander land. Gewoon om de ervaring eens mee te maken. Alleen was er nooit een juist moment voor en om zomaar te beslissen om even weg te gaan doe je niet zomaar. Vooral niet als je 'blanco' naar een ander land gaat. Oftewel je gaat zonder stage of werk op reis en je ziet het allemaal wel. En waarom Curacao?? Omdat ik over dit eiland het meest positieve verhalen heb gehoord heb en tja, het blijft de Nederlandse Antillen. Maar ook door het lekkere weer, de zon, en de sfeer. Lekker relaxt. Vorig jaar (september 2009) was ik klaar met mijn opleiding om zwemles te geven aan kinderen. Ik dacht toen bij mezelf, nou mooi ik ga nu een jaar werken en daarna is het ideale moment om een half jaar er even tussenuit te gaan. Ik woon nog bij mn ouders dus een huis verkopen of verhuren hoef ik gelukkig niet. Gewoon een ideaal moment om te gaan. Eens een andere wereld bekijken. Vandaar dat ik besloot dit jaar echt te willen gaan voordat het te laat is. Jaja, 29 augustus is het dan zover. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk "echt" ga. Niets houd me meer tegen. Vliegticket en huis heb ik al...

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 53154

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 02 Maart 2011

Curacao 2010/2011

Landen bezocht: