Wat 'n ELLENDE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Wat 'n ELLENDE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Wat 'n ELLENDE

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

03 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Zit ik dan met een borrol in mijn hand.
Paar uur geleden ben ik nog door de politie thuis gebracht.
Even het laten bezinken wat er allemaal gebeurd is vannacht..
Maar wel uiteindelijk met een goed eind.
Echt een bizar verhaal!!

Ik was klaar met werken en wilde graag nog met mijn collega een drankje doen bij de Tijd.
Lopen we samen de deur uit, wil de weg over steken,zie ik mijn auto gewoon niet staan.
Terwijl ik zeker weten wist dat ik hem aan de overkant geparkeerd had...
Ik dacht ik ben toch niet stom?? waarom kan ik mijn auto nou niet vinden??
Dacht ik hem aan de overkant te zien staan. Dezelfde auto.. Ook een mooie groen/blauwe chervrolet.
Doe met mijn autosleutel de deur open, zit erin en ik dacht, huh dit is mijn auto helemaal niet??
Dit is een automaat en ik heb een schakel bak!!
Ik bekijk de auto verder en zie aan alles dat het mijn auto niet was.

Ik de auto weer uit. verder zoeken naar mijn auto. nergens te vinden. Oftewel GESTOLEN....
Ik dacht neeeeeeeeeeee heb ik weer!!
Al zoveel ellende gehad met die auto keer op keer. 2 weken geleden heb ik nog een auto ongelukje gehad, hij is gemaakt en nu weer gestolen.
Maar het gekke was dat ik dacht hoe kan hij nou gestolen zijn als er een stuurslot opzit??

Mijn collega en ik liepen naar het politiebureau. Aangifte doen.. zat ik anderhalve uur op het politieburea.
Vertelde een agent dat er die avond meer auto's gestolen zijn..
Ik werd helemaal gekk!! ik dacht op dat moment echt; IK WIL WEG HIER VAN HET CRIMINELE EILAND!!
Hij een verklaring maken over hoe en wat.
Toen bedacht opeens mijn collega dat die auto waarvan ik dacht dat het de mijne was, en ik met mijn sleutel in kon, het misschien van een bekende van hem kon zijn.
Hij ging de eigenaar van die auto bellen en inderdaad, het was een auto van onze andere collega. en die stond daar langs de kant van weg met autopech.

Uiteindelijk een paar uur later bracht de politie mij naar huis want had dus geen vervoer en ik woon best een eindje weg van het centrum.
Ik woon in Jan Thiel voor de mensen die het nog niet weten.
De politie me thuis brengen en ik dacht eerst, even een borroltje (Port) drinken en het laten bezinken. Heb 100x mijn huurbaas van mijn auto proberen te bellen maar die nam dus niet op.

5 uren later (8u s'morgens, wordt ik dus EINDELIJK door mijn huurbaas van de auto terug gebeld. (antiliaanse mentaliteit).
Kwam hij dolleuk vertellen dat mijn auto NIET GESTOLEN IS. Ik denk waar heb je het nou over ik heb toch een verklaring en al??
Hij kwam me vertellen dat onze auto was meegesleept naar de garage.
Die auto waar ik eerst inging maar het mijn auto niet was, was dus van mijn collega en stond stuk langs de kant, had dus meenemomen moeten worden door de sleepwagen,maar hadden zich verward met mijn mijn auto.
De garage dacht dat het ONZE auto was, aangezien hij precies hetzelfde lijkt alleen wij hebben een 2 deurs auto en zij een 4 deurs auto.
Ik dacht NEEEEEEE DIT MEEN JE NIET.!!
AL DIE MOEITE VOOR NIETS!!

Pfffttttt ik wordt hier altijd echt zo moe van he. die verotte bakken hier op t eiland GEEF MIJ MIJN TOYOTA AYGO MAAR WEER!!

• 03 December 2010 - 19:49

Ma En Pa:

Hoi Ilona,
    Wat een verhaal heb je weer volgens ons gebeurd er elke dag wel wat vooral met die auto van jullie maar ja wees maar blij dat het weer goed is afgelopen zoiets maak jij allen maar mee je kunt er wel een boek over schrijven.
    Vannacht heeft het hier 8 graden gevroren en op de dag vier graden en ook nog sneeuwval dus gladde wegen.
    Dan zit je op Curacao wel beter met 33 graden dus ben je toch nog een bofkont we kunnen niet wachten om jou op te zoeken op1 januari.
    Nou veel plezier maar weer en hou de auto maar goed in de gaten voordat je hem weer kwijt ben.
    groetjes Ma en Pa.

• 04 December 2010 - 10:43

Karin En Jos:

Volgens mij overkomt zoiets alleen jou ha ha. Hoop dat je er achteraf over kunt lachen, maar snap dat op het moment zelf de tranen nader staan dan het lachen. Bevalt het nog steeds goed bij 't klooster. Heb op hyves een paar foto's gezet over mijn thuiskomst. Wat een verschil met daar. Van de witte stranden naar het witte winterlandschap. Nou Duschi hou je taai en het komt allemaal goed. Liefs Karin en Jos

• 06 December 2010 - 06:24

Ilona Blom:

Bedankt voor het berichtje!!

Ja zoiets overkomt mij weer. pechvogel ben ik toch weer :(
    Maar achteraf wel weer grappig inderdaad! haha

Gelukkig gaat het weer prima met me!
    Het klooster is wel leuk.. gezellig en niet zo;n groot hotel.

Ik geloof wel hoe een verschil het kan zijn van witte stranden naar witte sneeuw. Brrrrrr ben blij dat ik hier zit!

Ja over de auto kan ik inderdaad een boekwerk schrijven.
    Die auto van ons is een en al ellende!!