Chillen op de Antillen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Chillen op de Antillen!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Chillen op de Antillen!!

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

15 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Aii Aiii wat heb ik toch weer veel ondernomen afgelopen dagen.
Ben toch niet zo lui geworden hier hoor ;)

Afgelopen vrijdag ben ik voor het eerst gaan duiken zonder instructeur. Wel met Jack (duikbuddy) want je mag nooit alleen duiken.
We zijn bij Tugboat gaan duiken. Dat is een strand en als je vanaf daar het water in gaat en langzaam onderwater gaat kom je bij een gezonken bootje.
Eerst gingen we onderwater, we zaten zo een beetje op 30 meter diep. We hadden helemaal niet in de gaten dat we zo diep zaten :S
En zijn we langs het koraal gegaan.
We hebben echt veel gezien, hele schol zwarte vissen en een aantal barracuda's. Ook de kingfish hebben we gezien. was echt mooi. Ik vond het wel even spannend in het begin zo zonder begleiding maar was ook echt beter :D
Daarna zijn we verder gegaan naar dat bootje onder water en hebben we echt heel veel vissen gezien we zwommen zelfs tussen een schol zwarte vissen door. zo mooi.
Ik hoop dat ik voor ik naar huis even naar Bonaire toe kan gaan want daar schijn je helemaal mooi te duiken.

Vrijdag ben ik met Kelly een kleine rond tour gaan doen. We zijn eerst naar Playa Lagun geweest. hebben we even op het strand geslapen.
Daarna wilde we naar Sunset waters maar we kwamen uiteindelijk uit in de middle of nowhere. haha was echt grappig. we belandde echt in de boes boes.
Toen zijn we toch maar teruggekeerd naar een strand. We zijn naar Blue Bay gegaan. hebben we daar nog even gelegen.
In de avond zijn we met haar (mijn oude) huisgenoten bij TuTu Tengo gaan eten. Omdat het Kelly haar laatste dag was. Was echt heerlijk, ein-de-lijk weer SUSHI gegeten na al die maanden.
In de avond zijn we naar Cabana gegaan.

Zaterdag heb ik voor de verandering eens gewerkt HAHA dat gebeurd hier ook af en toe nog ;)

Zondag ben ik met huisgenoten naar Playa Kalki (Westpunt) gegaan.
Hebben we daar even gelegen op het mooie witte strand.
Even later zijn we naar Playa Forti geweest en ik kan jullie met alle trots vertellen dat ik van het Playa Forti ben gesprongen :D
Een 13 meter hoge rif.
Iedereen vertelde mij van te voren dat je echt lef moet hebben om eraf te springen omdat dat het hoogste rif schijnt te zijn waar je vanaf kan springen. maar ik dacht daar moet ik vanaf!!
Iedereen was bang maar ik sprong er zonde moeite vanaf :D achteraf werd ik door paar toeristen "Heldin" genoemd haha.
Vond het zelf niets voorstellen.
Na het springen zijn we naar het strand De grote knip gegaan en daar zijn we nog gebleven tot zonsondergang.
Was weer echt een relaxte en overgegote zonnige zondag :D

Vandaag hebben we lekker zumba gedanst bij Facade.
En toen was mijn heerlijke weekend weer voorbij.

Deze week wordt mijn laatste werkweek bij Hotel t'Klooster en zwemles aan de Antiliaanse kindertjes.
Alleen volgende week nog zwemles geven aan de kids van de Marine en dan zit dat er ook weer op!

  • 15 Februari 2011 - 05:05

    Milouu:

    wat gaat de tijd snel he?
    nog ff en je bent weer thuis! geniet nog maar ff lekker van het weer daar! want hier zal het wel tegenvallen haha:D

    xx

  • 15 Februari 2011 - 06:18

    Ilona:

    thanxx zal ik doen :D
    C u Soon xxx

  • 15 Februari 2011 - 07:23

    Papa En Mama:

    Heel leuk daar duiken en een leuk weekend gehad van harte. gr. mama

  • 15 Februari 2011 - 08:44

    Stephan & Femke:

    Klinkt goed allemaal. Heb je dan ook je open water advanced gehaald? Dat je op 30 m diep zat? 30 m is nogal risicovol, met de gazonziekte etc.
    Wel gaaf he dat duiken! Een hele andere wereld! Veel plezier nog.

    Tot snel

    x
    Stephan en Femke


  • 15 Februari 2011 - 11:08

    Maaike:

    Ilooon!!

    Wat een coole dingen doe je daar toch! Mocht t niet lukken om naar Bonaire te gaan moeten we snel een keer samen gaan want ik wil daar ook duiken!! Stoer van die klif!! Is dat t filmpje dat op je fb staat? Geniet er nog maar even van daar!!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao 2010/2011

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2011

Home sweet home

01 Maart 2011

Morgen 8uur op schiphol

01 Maart 2011

Laatste dag

24 Februari 2011

BONAIRE

15 Februari 2011

Chillen op de Antillen!!
Ilona

Curacao 2010/2011 Hehe bijna is het dan zover. Iets waar ik al jaren naar uitkijk. Een half jaar naar het buitenland. Oke ik zal jullie vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om een half jaar naar Curacao te gaan. Van jongs af aan had ik altijd al een keer gedroomd om eens te wonen en te werken in een ander land. Gewoon om de ervaring eens mee te maken. Alleen was er nooit een juist moment voor en om zomaar te beslissen om even weg te gaan doe je niet zomaar. Vooral niet als je 'blanco' naar een ander land gaat. Oftewel je gaat zonder stage of werk op reis en je ziet het allemaal wel. En waarom Curacao?? Omdat ik over dit eiland het meest positieve verhalen heb gehoord heb en tja, het blijft de Nederlandse Antillen. Maar ook door het lekkere weer, de zon, en de sfeer. Lekker relaxt. Vorig jaar (september 2009) was ik klaar met mijn opleiding om zwemles te geven aan kinderen. Ik dacht toen bij mezelf, nou mooi ik ga nu een jaar werken en daarna is het ideale moment om een half jaar er even tussenuit te gaan. Ik woon nog bij mn ouders dus een huis verkopen of verhuren hoef ik gelukkig niet. Gewoon een ideaal moment om te gaan. Eens een andere wereld bekijken. Vandaar dat ik besloot dit jaar echt te willen gaan voordat het te laat is. Jaja, 29 augustus is het dan zover. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk "echt" ga. Niets houd me meer tegen. Vliegticket en huis heb ik al...

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 53156

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 02 Maart 2011

Curacao 2010/2011

Landen bezocht: