BONAIRE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu BONAIRE - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

BONAIRE

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

24 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo, ik ben net terug van een paar dagen Bonaire. Wat was het toch lekker om even een paar dagen er tussen uit te gaan.
Het klinkt gek maar zodra je een paar dagen naar een ander eiland haat voelt het echt als een mini-vakantie.
Net zoals je even Nederland een weekje naar Belgie gaat.
Doe je dat hier van Curacao naar Bonaire.

Zaterdag avond ging ik dan naar Bonaire met het vliegtuig. het was maar 15 min. vliegen.
Het was echt grappig want we gingen in een vliegtuigje waar maar liefst 10 mensen in kunnen haha!
De piloten zaten gewoon voor ons en we konden zo meekijken.
Eenmaal aangekomen op Flamingo airport werd ik opgehaald door Annemarie & Aaron. (Annemarie is een meid die ik in curacao heb leren kennen maar is gaan wonen in Bonaire).
En hun brachten ze naar mijn hotel in Kralendijk. (hoofdstad, tot zover je het stad kunt noemen want het is maar 2 straten.)

In de avond zijn we naar het Tumba festival gegaan en dat was echt heel leuk. Ik vond het tumba festival in Bonaire leuker dan op Curacao, want hier was het allemaal veel kleiner en gezelliger.
Er liepen echt veel Bonairiaanse politiemannen rond en vroeg of ik ff of ik met ze op de foto mocht. (ik noem ze black cops).
Op het einde werd er verkozen wie het tumba band wordt op de carnaval en kwam er nog vuurwerk en daarna hebben Annemarie & Aaron mij weggebracht naar mijn hotel.
Slapen, was heel erg moe van mijn jetlag (ahum, ahum).

Zondag ben ik wezen kijken voor een duikschool, want ik was naar Bonaire gekomen om te duiken. Ik had de receptionist gevraagd naar wat duikscholen en zei dat er verderop een goede zat. Ik ben er heen gelopen en ik werd meteen in open armen ontvangen. Kreeg meteen een kop koffie aangeboden en mocht even lekker zitten. De mensen in Bonaire zijn zo lief en openlijk. Iedereen ontvangt je in open armen.
Dus ik vertelde dat ik wilde gaan duiken en meteen die middag mocht ik een duik maken.
Was heel mooi, vergleken met Curacao zijn hier veel meer visjes in de zee!
Ik dook met een ervaren duiker. Ik was natuurlijk alleen en dan mag je niet duiken, maar gelukkig waren er ervaren duikers die meegingen.
Na de duik ben ik teruggegaan naar mijn hotel en heb ik daar wat gegeten. Tot ik door een paar stagaires die daar wonen/werken mee werd gevraagd om even te gaan kijken bij Happy hour in Plaza Hotel.
Ik vond het echt leuk dat ik al meteen werd meegevraagd, Annemarie kon niet mee uit want had nog last van de kater van het tumba festival haha!

Maandag heb ik 2 duiken gemaakt. Eerst werd mij beloofd om naar Klein Bonaire te gaan, daar te kijken.
Maar dat ging op een of andere reden niet door dus mocht ik 2 duiken maken op de kosten van de duikschool om zo mij tegemoet te komen.
De eerste duik was op dezelfde plek als de dag ervoor. De plek heette ChaChaCha. We deden de duik gewoon vanaf het strandje.
In de middag wilde ik een andere duik maken en is er nog een instructeur meegegaan naar een ander plaatsje op Bonaire. The Rocks.
Kan je ook alleen met de auto komen en gelukkig was er iemand die ons er heen wilde rijden.
Toen zijn we daar duik 2 van die dag gaan doen. Ik was gelukkig weer met 2 ervaren duikers, 1 instructeur, 1 master. dus dat was wel fijn.
Op die plek was het echt heel mooi. Heb ik echt veel vissen gezien.
Te veel om op te noemen eigenlijk.
Na die 2 duiken was ik eigenlijk best wel moe dus was ik in de avond optijd gaan slapen.

Dinsdag ben ik weer 2 duiken gaan maken. Dit keer wel op Klein Bonaire. Dit keer ging het gelukkig wel door :)
Klein Bonaire is een klein schiereilandje net naast Bonaire. 4 km van Bonaire. en het is onbewoond.
We werden met een bootje opgehaald en vaarde naar Klein Bonaire.
We hadden 2 duiken vanaf de boot gedaan.
Dit was echt super. De 2de duik was helemaal speciaal. Eerst had ik het onder water wel echt heel koud maar daarna voelde ik me echt relaxt onder water. Het gevoel wat je dan hebt onder water is onbeschrijvelijk.
Je zweeft een beetje als een astronaut tussen mooie koraal en vissen door. Echt een mooie ervaring.
Ik had in het stadje een weg werp onder water cameraatje gekocht dus ik heb gelukkig heel veel foto's kunnen maken!
Deze 2 duiken waren echt zo mooi. onze eerste duik duurde 55 minuiten, toen hadden we een interval van 20 min, en daarna een duik van 65 minuten!

Na deze 2 duiken ben ik naar huis gegaan en kwamen Annemarie & Aaron mij op te halen om even te chillen aan het mooie strandje Sorobon.
Eindelijk even iets zien van Bonaire zelf.
Dit strandje was echt heel mooi. Het is echt een surfers paradijs.
In de avond (mijn laatste avond alweer :( ) zijn we met z'n 4e (Dennis, vriend van An) erbij wat gaan drinken bij Plaza Hotel.
Erna wilden we stappen in Havana's maar ik merk dat duiken best intensief is dus ik was weer aardig moe.
Dus we waren maar even in Havana's en ben erna naar mijn hotel terugegaan.

Tot vandaag de laatste dag in Bonaire. Het was niet zulk heel mooi weer maar prima om even het stadje in te gaan.Heb samen met Annemarie nog even wat gedronken bij City Cafe en heb even een souverirtje voor mij zelf gekocht en toen was het alweer tijd om terug te keren naar Curacao.
Aaron kwam er even later aan en heeft mij op het vliegveld afgezet. Een half uur van te voren :S maar gelukkig was ik optijd.

Eenmaal terug in Curacao kwam mijn collega mij ophalen en moest ik door naar werk, nog even zwemles geven.
Mijn kindertjes hebben mij verrast
met allemaal tekeningen en knutselwerken.
Op 1 tekening staat een zwembad getekent met kinderen die dan aan het zwemmen zijn en erboven staat; We zullen u missen juffrouw.
Toen ik dat las brook mijn hart wel een beetje :(
Want ondanks ze vaak druk en geen zin hadden in zwemmen ga ik ze toch wel missen :(

• 24 Februari 2011 - 08:27

Louu:

Nouu meiss!
    je bent bijna weer in nederland!
    is echt super hard gegaan de tijd!

tot snel xx

• 24 Februari 2011 - 09:24

Maaike:

Hi Iloon!

Leuk dat je nog naar Bonaire bent geweest! Klinkt goed allemaal! Geniet nog van je laatste dagjes daar!

Tot snel!! Xx

• 24 Februari 2011 - 20:19

Mama En Papa:

Ja weer een mooi verhaal over duiken het lijkt ons op Bonaire ook prachtig zo haal je het maximale uit je half jaar vakantie leuk dat je ook weer zoveel mensen hebt ontmoet nu nog een kleine week en dan weer terug naar huis nou geniet er nog maar even van
    groetjes Ma en Pa.