Personeelsuitje & Westpunt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Personeelsuitje & Westpunt - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Personeelsuitje & Westpunt

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

21 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Zo wat heb ik er toch 2 heerlijke zonnige dagen achter de rug!!

Gisteren had ik een personeelsuitje.
Moest heel erg denken aan mijn laatste personeelsuitje in Nederland, maar in plaats van monnickendam naar volendam met de boot gingen we hier over het spaanse water varen met een boot!!
Om half 4 gingen we met z'n allen verzamelen bij de boathouse.
Daar gingen we een boot met zn allen op en zijn we over het spaanse water gevaren. Het spaanse water is erg mooi. Het is bij mij in de buurt.
Aan het spaanse water wonen alle rijke mensen van Curacao. Grote villa's aan het water met veel boten.
Ook wordt er veel aan watersporten gedaan hier. We zijn met de boot naar een 5 sterren hotel gevaren. Het hyatt hotel. zijn we daar gaan aanmeren, hebben we gezwommen en al!
EN TOEN KWAM HET HOOGTE PUNT..
We hadden zo'n jongen in een speedboot zitten en die ging om ons heen varen en foto's maken.
De boot waarmee we waren is van hem.
Hij is de organisatie van alles!
Toen we weer verder gingen varen met de boot mocht ik mee in de speedboot :D
Dat was echt zoooo kick.
Volop hard over het water heen cruisen.. had mn wijntje in mijn hand nog en het ging zo over boord zo hard gingen we. De jongen zich verontschuldigen maar ik zei; Ga lekker verder zo hoe harder hoe beter :D oohh wat geeft dat toch een adreline kick zeg :D
Vind het echt zo heerlijk. toen ging hij nog paar keren steigeren enzo.
Was een van de weinige van mijn andere collega's die mee mocht in de speedboot :D LUCKY ME;)
Heb toch nog mn goede charmes geloof ik ;)
Nou eenmaal terug gingen we met z'n allen gezellig steengrillen bij; De kleine wereld. Daar heb ik me natuurlijk even flink volgegeten.
Het was net gourmetten als hoe ik dat altijd met kerst met mijn ouders doe maar nu was het lekker in de buitenlucht :D
Het was een gezellig dag, bedankt Maarten & Kim (management).

Vandaag ben ik gaan rondcruisen over het eiland. Jawel, stond al 8 uur paraat voor mijn eiland tocht.
Ben eerst over het westelijk deel van het eiland gereden naar Westpunt.
En ben al eerste langs het Landhuis; Papaya geweest. Hier ben ik even naar binnen gegaan en kreeg ik een rondleiding. Het is een landhuis waar allemaal drugsverslaafden in wonen. een afklickkliniek dus. Mensen moeten daar de hele dag werken
in de plantages. en ze krijgen een aantal kerkdiensten per week.
Zo moeten ze zich van de drugs afkicken.
Na het landhuis Papaya ben ik doorgerden naar Tera Kora. Klein dorpje. Niet veel te beleven.
Daarna ben ik doorgereden naar San Pedro. Hier heb je langs de kust een aantal windmolens staan.
Maar was moeilijk om er met de auto te komen.
Daarna was ik doorgereden
naar landhuizen; Ascencion & Kas di Pal'li aishi.
Bekeken en in de tuinen rondgelopen.
Na dat ben ik doorgereden naar de top van Curacao, ben ik doorgereden en ben ik gaan eten bij een Lokaal Tentje; Jaanchies. wat hier erg bekend is.
Hier heb ik voor het eerst Leguanensoep gegeten. Wel lekker maar niet bijzonder.
Het restaurant zelf is echt top, een hele aardige eigenaar werkt er. Hij komt aan je tafel en gaat uitleggen over zijn eten en wat hij maakt er verkoopt. Hij wordt ook wel de lopende menukaart genoemd :D

Na de soep ben ik doorgereden naar het mooie strand Cas Abao. Hier heb ik mezelf met Yosta en Annemarie een paar uur lopen vertoeven op het witte strand en helderblauwe water :D

Het waren echt 2 top dagen. Het weer is hier echt goed laatste dagen.
Zal aan jullie denken wanneer ik een cocktailtje aan het drinken ben.
Dat ik in het witte zand zit i.p.v. witte sneeuw :D

  • 21 December 2010 - 08:41

    Stephan En Femke:

    Mooi strand is dat he? Daar waren steve en ik ook geweest. Daar kan je ook duiken en vanaf de kant kan je al met snorkelen het koraal zien.
    Echt vet cool.
    In ieder geval fijne feestdagen en een gelukkig nieuw jaar! Een kaartje sturen duurd echt vet lang dus vandaar dat we het ff zo doen.

    Groetjes,

    Stephan en Femke

  • 21 December 2010 - 15:54

    Papa En Mama:

    Dat zag er erg leuk uit.
    Het was vannacht 12 graden onder nul. Wij hebben nu ,wel echt de warmte nodig. Gisteren was het erg
    zonnig maar koud.
    Wij wensen fijne feestdagen. papa en mama

  • 21 December 2010 - 17:21

    Dave:

    wauuw toffe foto's
    fijne kerst & gelukkig nieuwjaar!!

    x dave

  • 22 December 2010 - 16:19

    Karin:

    leuk verslag en leuke foto's. Heb je de drie huisjes er ook nog mooi op gekregen, Die ga ik nog even downloaden ha ha. Leuk dat het zo goed bevalt op je werk. Ik wens je via deze weg alvast fijne feestdagen en geniet van alles om je heen, maar daar ben je al goed mee bezig. Nog even en dan krijg je bezoek van jullie pap en mam en dan weet je al precies waarje ze mee naar toe moet nemen. Alvast veel plezier dan.

    Groeten uit het nog steeds erg witte en koude Nederland.

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao 2010/2011

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2011

Home sweet home

01 Maart 2011

Morgen 8uur op schiphol

01 Maart 2011

Laatste dag

24 Februari 2011

BONAIRE

15 Februari 2011

Chillen op de Antillen!!
Ilona

Curacao 2010/2011 Hehe bijna is het dan zover. Iets waar ik al jaren naar uitkijk. Een half jaar naar het buitenland. Oke ik zal jullie vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om een half jaar naar Curacao te gaan. Van jongs af aan had ik altijd al een keer gedroomd om eens te wonen en te werken in een ander land. Gewoon om de ervaring eens mee te maken. Alleen was er nooit een juist moment voor en om zomaar te beslissen om even weg te gaan doe je niet zomaar. Vooral niet als je 'blanco' naar een ander land gaat. Oftewel je gaat zonder stage of werk op reis en je ziet het allemaal wel. En waarom Curacao?? Omdat ik over dit eiland het meest positieve verhalen heb gehoord heb en tja, het blijft de Nederlandse Antillen. Maar ook door het lekkere weer, de zon, en de sfeer. Lekker relaxt. Vorig jaar (september 2009) was ik klaar met mijn opleiding om zwemles te geven aan kinderen. Ik dacht toen bij mezelf, nou mooi ik ga nu een jaar werken en daarna is het ideale moment om een half jaar er even tussenuit te gaan. Ik woon nog bij mn ouders dus een huis verkopen of verhuren hoef ik gelukkig niet. Gewoon een ideaal moment om te gaan. Eens een andere wereld bekijken. Vandaar dat ik besloot dit jaar echt te willen gaan voordat het te laat is. Jaja, 29 augustus is het dan zover. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk "echt" ga. Niets houd me meer tegen. Vliegticket en huis heb ik al...

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 53170

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 02 Maart 2011

Curacao 2010/2011

Landen bezocht: