Family @ Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Family @ Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Family @ Curacao

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

10 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Bon Tardi!!

Zo na een hele drukke week heb ik dan eindelijk weer de tijd om wat van me te laten horen.
Oke waar was ik gebleven.. owja bij nieuwjaar.
Nou ik had 1 januari mn ouders opgehaald :D Om 7u s'avonds kwamen ze aan op HATO Airport.
Helemaal moe van de reis. Dat kwam goed uit voor mij want ik was ook moe van het zware oud&nieuw weekend ;)
Dus ik had mijn ouders gedropt bij het Dolphin suites, ben ik daarna naar huis gegaan en ben ik ook optijd gaan slapen.

2 januari had ik dan FUIKDAG!
Dat was echt the bomb! zal even uitleggen wat dat is.. fuikdag is een dag dat hier feest gevierd wordt. Het is DE dag van het jaar!!
Allemaal bootjes gaan naar een gebied genaamd; Fuik toe. en daar komen alle bootjes bij elkaar en wordt er feest gevierd. Het is beetje hetzelfde als de gondelvaart in Nieuwkoop maar dit was 100x zo leuker :D
Ik heb echt de dag van mijn leven gehad.
S'ochtends vroeg gingen we weg. En heb ik me de hele dag lopen vertoeven op de partyboot in fuik.
We werden afgezet op een strandje en vanuit daar kon je naar andere bootjes zwemmen. Buurten met andere mensen. was echt zo leuk! Ik heb die dag heel veel nieuwe mensen gesproken en leren kennen. Iedereen was zat. was lekkere muziek aanwezig. Drankje ging lekker vloeien!!
Al zou ik terug naar Curacao gaan,zorg ik dat ik zeker 2 januari er ben!!
Na fuikdag ben ik naar mijn ouders in Dolphin suites gegaan en hebben we lekker gegeten bij Hemingway.
En zijn we s'avonds een kijkje gaan nemen op wet & wild. Iets waar ik elke zondag avond heen ga.
Standaard ;)

Maandag 3 januari;
Ben ik vroeg uit de veren gegaan.
Naar mijn ouders gereden en heb ik het mooie strand Cas Abao laten zien.
Vervolgens hebben we daar lekker de hele dag liggen luieren in de zon. Uitbrakken van het zware weekend. Ahh wat vervelend toch ;)
In de avond zijn we bij restaurant; De Tropen gaan eten. Dat vinden mijn ouders helemaal geweldig. Heerlijke menutjes hebben ze daar.
Daarna zijn we naar huis gaan rijden en lekker gaan tukken.

Dinsdag 4 januari;
Heb ik mijn ouders Punda & Otrobanda laten zien! Zijn we ook in het museum; Kura Hulanda geweest. Was erg intressant. Ging over de slaventijd enzo. Over het ontstaan van Curacao en de connectie van Nederland-Curacao.We hadden helaas niet veel tijd want om 2u had ik een afspraak bij het sea aqaurium. Om met dolfijnen te zwemmen. Alleen de grote hoosbuien buiten hielden ons tegen. Uiteindelijk zijn we toch maar door de regen naar onze auto gelopen. Straten lagen helemaal onder.
Om 2u stond ik dat bij het sea aqaurium!! Heb een half uur met dolfijnen gezwommen dat was echt zo gaaf. Echt een super mooie ervaring.
Ben zo blij dat ik dat gedaan heb. Wilde het altijd al een keer in mijn leven doen :D
Ik mocht spelletjes met de dolfijnen doen. ALs ik met mijn hand op het water spetterde kwamen ze naar mij toe, gingen ze langs mijn lichaam en gaven ze mij een kusje :D echt sweet.
Als ik met mijn 2 vingers gingen zwaaien kwamen ze naar mij toe en gingen ze met me dansen. Ze kwamen ook langs me zwemmen. ze zijn echt heel glad qua huidje!!
Nou na dat ben ik nog een show gaan kijken :D
Was echt een mooie dag. Pa&ma bedankt!!

Woensdag 5 januari.
Zijn we naar het struisvogelfarm geweest. Struisvogels bekeken. Echt leuk. Daarna zijn we naar Zanzibar geweest. Maar het was zo druk op het strand dat we maar even gebleven zijn. We zijn erna naar de Marine gegaan. Heb ik zwemles gegeven en hun zijn gaan kijken.

Donderdag 6 januari KLEIN CURACAO
Zijn we naar Klein Curacao geweest dat was echt zoooo mooi. Dat is een klein bounty eilandje naast curacao. Echt zoo mooi. We gingen er met de Catamaran heen in de morgen. gingen we stoppen en hebben we gezwommen naar het eiland.daar hebben we lekker gesnorkeld en gezond!! Helaas geen schildpadden gezien :(
Wel ben ik even naar de vuurtoren op t eiland gelopen.
Het eiland zelf stelt niets voor. Er woont helemaal niemand. Er is alleen een vuurtoren aanwezig, een oud schip en een mooi bounty strandje!
Het was echt heeeeeel mooi hier, we hadden ook super mooi weer. Klein curacao is echt een aanrader om heen te gaan als je hier bent!!
We hebben heerlijk geBBQ op de boot.lekker fruit gegeten en we hadden open bar op de boot, oftewel onbeperkt drinken :D
Rond half 3 gingen we weer terug naar Curacao. We gingen zeilend terug.
In de avond zijn we door Woppie (mijn huisgenoot) uitgenodigd om bij mij te eten. Hij had voor mijn ouders,andere huisgenoten en mij gekookt! Was gezellig.

Vrijdag 7 januari;
Zijn we naar Westpunt gegaan. Heb ik ze het nationaal park Shete Boka laten zien. Dat is een park met allemaal mooie oogpunten om te bekijken.Was echt mooi, jullie zullen het zien op de foto's!
Daarna zijn we gaan lunchen bij Jaanchies en hebben we leguanen vlees en soep gegeten! was wel lekker maar het vlees zelf is niet zo bijzonder. beetje taai.
Na de lunch zijn we naar Playa Grote Knip geweest. Hebben we daarna nog paar uurtjes op het strand gelegen.
In de avond hebben we bij mij op werk gegeten. Mijn ouders laatste avond :(
Aan alles komt een einde.
We zijn later nog even gaan kijken bij Cabana.

Zaterdag 8 januari;
Mijn ouders laatste dag alweer, wat ging de week toch snel zeg phoee!!
Deze dag hebben we lekker niets gedaan. We zijn bij mambo (strand) lekker gaan zonnen.
Rond 5u heb ik ze weer terug gebracht naar het vliegveld.
En dat was het..

Was echt een hele drukke maar leuke week. Vanavond moet ik dan weer aan de bak... Aghh ook niet vervelend ;) Als je het leuk hebt op je werk is het niet vervelend ;)

Nou Luitjes dit was het dan weer ik ga even verder met opruimen,wasjes draaien enz enz. even huisvrouw spelen. moet ook gebeuren!

Adiossss

  • 11 Januari 2011 - 08:52

    Stephan En Femke:

    Ze zijn weer veilig thuis hoor!
    Mooie foto's!

    Groetjes
    Stephan en Femke

  • 11 Januari 2011 - 20:45

    Ma En Pa:

    Hoi Ilona,

    Ja wat moeten we hier nog aan toevoegen het was echt een hele leuke week en jij nog bedankt je was een goede gids voor ons en we hebben daardoor veel gezien van Curacao helaas is mijn memorycard van het fototoestel kapot en kunnen we onze foto's niet op de pc zetten gelukkig heb jij ook mooie foto's van ons.
    We zitten nu weer in de kou en missen het mooi weer nu al .
    Groetjes Ma en Pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao 2010/2011

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2011

Home sweet home

01 Maart 2011

Morgen 8uur op schiphol

01 Maart 2011

Laatste dag

24 Februari 2011

BONAIRE

15 Februari 2011

Chillen op de Antillen!!
Ilona

Curacao 2010/2011 Hehe bijna is het dan zover. Iets waar ik al jaren naar uitkijk. Een half jaar naar het buitenland. Oke ik zal jullie vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om een half jaar naar Curacao te gaan. Van jongs af aan had ik altijd al een keer gedroomd om eens te wonen en te werken in een ander land. Gewoon om de ervaring eens mee te maken. Alleen was er nooit een juist moment voor en om zomaar te beslissen om even weg te gaan doe je niet zomaar. Vooral niet als je 'blanco' naar een ander land gaat. Oftewel je gaat zonder stage of werk op reis en je ziet het allemaal wel. En waarom Curacao?? Omdat ik over dit eiland het meest positieve verhalen heb gehoord heb en tja, het blijft de Nederlandse Antillen. Maar ook door het lekkere weer, de zon, en de sfeer. Lekker relaxt. Vorig jaar (september 2009) was ik klaar met mijn opleiding om zwemles te geven aan kinderen. Ik dacht toen bij mezelf, nou mooi ik ga nu een jaar werken en daarna is het ideale moment om een half jaar er even tussenuit te gaan. Ik woon nog bij mn ouders dus een huis verkopen of verhuren hoef ik gelukkig niet. Gewoon een ideaal moment om te gaan. Eens een andere wereld bekijken. Vandaar dat ik besloot dit jaar echt te willen gaan voordat het te laat is. Jaja, 29 augustus is het dan zover. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk "echt" ga. Niets houd me meer tegen. Vliegticket en huis heb ik al...

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 53171

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 02 Maart 2011

Curacao 2010/2011

Landen bezocht: