Christoffelberg beklommen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Christoffelberg beklommen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Christoffelberg beklommen

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

21 Januari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hey Dushi's!!

Kan nu met volle trots vertellen aan jullie dat ik de christoffelberg heb beklommen :D
Ben er echt ape-trots op!! was niet makkelijk ;)

Afgelopen maandag ben ik met mijn huisgenoten erheen gegaan. Heb mijn sportieve schoenen aangetrokken en gaan met die banaan. Was best zwaar moet ik zeggen, niet voor herhaling vatbaar ;)
Maar als je dan eenmaal op die top staat voel je je toch wel trots.
Als je op de top van de berg staat heb je uitkijk over heel het eiland.
Maargoed je zou denken als je boven aan de top bent dat je wel even weer terug naar beneden gaat NOU NIET DUS!
Naar beneden is erger dan naar boven.
Je gaat allemaal stenen en rosten af. Je bent echt aan het klimmen en klauteren. Ik had mn puma's aan maar die hebben niet een heel goed profiel van onderen dus ik gleed steeds uit over de stenen heen en moet met volle kracht mezelf tegen houden want die berg is echt steil!
Je bent met al je gewicht bezig jezelf tegen te houden want als je niet uitkijkt lig je plat onder aan de berg.
Paar uur later waren we weer beneden en ik was echt helemaal kapot.
Pfffffftt ben niets gewend hahaha.
Zijn we erna naar het strand Porto Marie geweest en hebben we daar liggen bakken in de zon.

Toen we thuiskwamen hoorde we dat Jade haar oma is overleden en die moet met spoed terug naar Nederland.
Woensdag heb ik haar naar het vliegveld gebracht en is ze voor 3 weken in Nederland. Ook mijn andere huisgenoten zijn allemaal terug naar Nederland. Ik ben de enige volhouder hier. Dus het is heel rustig hier op het moment.
Wel lekker want nu kan ik goed gaan leren voor mijn PADI duikbevret die ik volgend weekend wil gaan doen.

Afgelopen woensdag avond vierde Ruby & Manon hun verjaardag in de Loco bus. Dat was echt grappig. Dan ga je met zo'n partybus door het centrum rijden en dan draait de chauffeur keiharde muziek van Vato Gonzalez tot van alles en nog wat.
En dan kan je gewoon in de bus staan en dansen als je wilt. en je kan uit het raam hangen noem maar op.
Was echt zo leuk. Daarna zijn we nog even met zn allen naar de TMF bar gegaan. En heb ik karaoke gezongen op het nummer: Madonna; Like a virgin! hahah
Was echt een super avondje!
Gisteren ben ik met Ruby naar mambo beach geweest alleen was het een erge regenachtige dag :(
Leek wel op Nederland. Grijze lucht en de hele dag regen.
Als ik dan denk dat ik over 5 weken alweer daar ben denk ik hmmmmmmmm...
Maar toch wel weer zin in om jullie allemaal te zien!

Vandaag ga ik met Yosta & Annemarie bij Plasa Bieu eten. Dat is zo'n lokale markt waar je Lokaal eten kan eten.
Dan krijg je echt voor weinig geld een heel gerecht met een homp vlees erbij. lekahhhh.
En daarna naar het strand.

Sinds ik in Curacao ben heb ik het ook zo druk met van alles..
Schelpjes tellen, vissen zwemmen, wolken voorbij zien gaan en vooral lekker genieten van de overgegote zon!

  • 21 Januari 2011 - 21:26

    Ma En Pa:

    Hoi Ilona,
    Het was zeker een hele klim naar boven maar het uitzicht is dan wel erg mooi eigenlijk had je goede bergschoenen moeten hebben maar ja wat je niet hebt kun je ook niet aantrekken je bent in ieder geval weer heelhuids beneden gekomen en daarna nog lekker van de zon genoten. Helaas is Jade plotseling naar huis vanwege het overlijden van haar oma condoleer haar maar van ons als ze weer terug is verder ben je dus in je uppie wel lekker rustig zonder huisgenoten. we wensen je veel sterkte met je cursus Padi.
    Groetjes Ma en Pa.

  • 25 Januari 2011 - 17:16

    Anja:

    Nou dat ziet er zeker spannend uit allemaal maar ook heel mooi.
    Leuk hoor wat je allemaal meemaakt daar, ben best een beetje jaloers.
    Als het allemaal doorgaat ga ik ook met Luus naar Curacao dit jaar dus jij kan me dan ongetwijfeld veel tips geven. Geniet nog maar een poosje want het is zo voorbij. Liefs, Anja

  • 05 Februari 2011 - 15:34

    Karin:

    Hoi Ilona,

    Knap hoor dat je hem beklommen hebt. weer een overwinning. Verder alles goed daar? Hier waait het heel hard en verder zijn de temperaturen niet bijzonder dus geniet er nog maar even van daar.

    Had de volgende vraag: Heb jij nog foto's van toen ik op curacao was? Met het overzetten is er iets mis gegaan en ben ze waarschijnlijk allemaal kwijt. Nu hoopte ik dat jij ze nog had en anders misschien ergens in je laptop-prullebak. Wil je me dit even laten weten? Alvast bedankt.

    Groeten,

    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao 2010/2011

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2011

Home sweet home

01 Maart 2011

Morgen 8uur op schiphol

01 Maart 2011

Laatste dag

24 Februari 2011

BONAIRE

15 Februari 2011

Chillen op de Antillen!!
Ilona

Curacao 2010/2011 Hehe bijna is het dan zover. Iets waar ik al jaren naar uitkijk. Een half jaar naar het buitenland. Oke ik zal jullie vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om een half jaar naar Curacao te gaan. Van jongs af aan had ik altijd al een keer gedroomd om eens te wonen en te werken in een ander land. Gewoon om de ervaring eens mee te maken. Alleen was er nooit een juist moment voor en om zomaar te beslissen om even weg te gaan doe je niet zomaar. Vooral niet als je 'blanco' naar een ander land gaat. Oftewel je gaat zonder stage of werk op reis en je ziet het allemaal wel. En waarom Curacao?? Omdat ik over dit eiland het meest positieve verhalen heb gehoord heb en tja, het blijft de Nederlandse Antillen. Maar ook door het lekkere weer, de zon, en de sfeer. Lekker relaxt. Vorig jaar (september 2009) was ik klaar met mijn opleiding om zwemles te geven aan kinderen. Ik dacht toen bij mezelf, nou mooi ik ga nu een jaar werken en daarna is het ideale moment om een half jaar er even tussenuit te gaan. Ik woon nog bij mn ouders dus een huis verkopen of verhuren hoef ik gelukkig niet. Gewoon een ideaal moment om te gaan. Eens een andere wereld bekijken. Vandaar dat ik besloot dit jaar echt te willen gaan voordat het te laat is. Jaja, 29 augustus is het dan zover. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk "echt" ga. Niets houd me meer tegen. Vliegticket en huis heb ik al...

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 53170

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 02 Maart 2011

Curacao 2010/2011

Landen bezocht: