Noodweer Curacao :S (Orkaan Tomas) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu Noodweer Curacao :S (Orkaan Tomas) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Ilona Blom - WaarBenJij.nu

Noodweer Curacao :S (Orkaan Tomas)

Door: ilona87

Blijf op de hoogte en volg Ilona

02 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Op het nieuws vandaag:

Op Curaçao zijn gisteravond twee doden gevallen als gevolg van overvloedige regenval bij het langstrekken van de orkaan Tomas.

Een automobilist verongelukte en een reddingswerker kwam om toen hij hulp bood bij de evacuatie van een deel van een ziekenhuis.

Door de zware regenval zijn honderden huizen ondergelopen, beerputten lopen over en meubilair drijft rond in tuinen. Op een deel van het eiland was gisteravond geen stroom.

De politie riep gisteravond mensen via radio en televisie op zoveel mogelijk thuis te blijven. De scholen zijn vandaag dicht.

Onwaarschijnlijk noodweer
Gisterenavond rond de avondspits brak op het eiland een 'onwaarschijnlijk noodweer' los, vertelt correspondent Hennah Draaibaar. In korte tijd viel veertig milimeter regen. Sommige auto's dreven weg en veel bestuurders hebben de nacht in de auto moeten doorbrengen.

Het afwateringssysteem op het eiland kan de hoeveelheid water niet aan. Verschillende wijken op het eiland zijn door de wateroverlast niet meer te bereiken.

De regering heeft een rampencentrum ingericht dat onder leiding van premier Schotte. Op de radio is een oproep gedaan aan mensen met een hoge auto om hun telefoonnummer door te geven, zodat de auto's kunnen worden ingezet om mensen in nood te helpen. Ook de Nederlandse marine biedt hulp.

Situatie onderschat
De Meteorologische Dienst had al gewaarschuwd voor zware regenval en onweer, maar de ernst hiervan is onderschat. Op het oostelijk deel van het eiland is meer dan 250 milimeter regen gevallen en dat is uitzonderlijk te noemen. Het zal naar verwachting nog de hele dag blijven regenen op Curaçao.

Tomas is inmiddels afgezwakt tot een tropische storm boven de oceaan. In de nacht van vrijdag op zaterdag zal hij naar verwachting, weer uitgegroeid tot orkaan, Haïti bereiken.

------------------------------------

Erg he!!! Ik was op maandag avond aan het zumba dansen met Cariene & Yosta. Toen we terug reden begon het al keihard te plenzen, we waren net optijd.
Thuis zaten Cariene (huisgenoot) & ik bij elkaar op de kamer wachtend op Jade want die was aan het werken bij Zanzibar.
Toen ze opbelde dat ze niet naar huis kon komen door de stromende regen.
De regen ging zo hard over de weg heen dat je er niet eens door kon lopen.
Toen kwam ze rond 1e thuis. onderkoeld door het water. Ze zei dat ze op de bar moest zitten want ze zat tot haar heupen in het water.

Gelukkig zat ik die avond veilig thuis, wij wonen redelijk hoog op de berg dus wij hadden niet veel overlast.
Alleen de keuken beneden was een laagje water.
Maar bij sommige bewoners was het zo erg dat hun hele huiskamer onderliep, en huisdieren dood gegaan waren.
Wat hadden wij toch een geluk.
Dagen lang zijn alle winkels gesloten geweest, was geen internet en er was niets open.
Alles had waterschade.

  • 02 November 2010 - 20:02

    Cheryl:

    Hi meissie

    OMG..pas je wel op! Blijf maar lekker binnen dan idd:p
    Hier is t weer ook niet alles..brr koud en t miezert haha.
    Hoest verder met jou daar?

    Take care girl! xxx

  • 02 November 2010 - 20:11

    Maaike:

    Hi meis!

    Ik zag t op t nieuws.. is alles wel goed met je?! Heb je er zelf nog last van?

    Take care hun! xx

  • 02 November 2010 - 21:34

    Ik:

    jah vanavond komt er weer storm :S

    Ik kon niet naar mijn werk vandaag. niemand niet. De regering adviseert iedereen thuis te blijven met dit weer omdat het te gevaarlijk is op weg te gaan.
    Alle scholen en winkels zijn dicht. Een grote rampenplan en puin bende :S

    Het is zo saai als het zulk weer is. je kan niet.. :S alles is dicht en gesloten :S

  • 06 November 2010 - 15:46

    Dave:

    wow chaos!
    beter al w8 je dat noodweer rustig af! ik wens je alvast veel plezier voor als de zon weer gaat schijnen ;)

    xx dave

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Curacao 2010/2011

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2011

Home sweet home

01 Maart 2011

Morgen 8uur op schiphol

01 Maart 2011

Laatste dag

24 Februari 2011

BONAIRE

15 Februari 2011

Chillen op de Antillen!!
Ilona

Curacao 2010/2011 Hehe bijna is het dan zover. Iets waar ik al jaren naar uitkijk. Een half jaar naar het buitenland. Oke ik zal jullie vertellen hoe ik op het idee ben gekomen om een half jaar naar Curacao te gaan. Van jongs af aan had ik altijd al een keer gedroomd om eens te wonen en te werken in een ander land. Gewoon om de ervaring eens mee te maken. Alleen was er nooit een juist moment voor en om zomaar te beslissen om even weg te gaan doe je niet zomaar. Vooral niet als je 'blanco' naar een ander land gaat. Oftewel je gaat zonder stage of werk op reis en je ziet het allemaal wel. En waarom Curacao?? Omdat ik over dit eiland het meest positieve verhalen heb gehoord heb en tja, het blijft de Nederlandse Antillen. Maar ook door het lekkere weer, de zon, en de sfeer. Lekker relaxt. Vorig jaar (september 2009) was ik klaar met mijn opleiding om zwemles te geven aan kinderen. Ik dacht toen bij mezelf, nou mooi ik ga nu een jaar werken en daarna is het ideale moment om een half jaar er even tussenuit te gaan. Ik woon nog bij mn ouders dus een huis verkopen of verhuren hoef ik gelukkig niet. Gewoon een ideaal moment om te gaan. Eens een andere wereld bekijken. Vandaar dat ik besloot dit jaar echt te willen gaan voordat het te laat is. Jaja, 29 augustus is het dan zover. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk "echt" ga. Niets houd me meer tegen. Vliegticket en huis heb ik al...

Actief sinds 20 Juni 2010
Verslag gelezen: 573
Totaal aantal bezoekers 53169

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2010 - 02 Maart 2011

Curacao 2010/2011

Landen bezocht: